Belső kontrollrendszer fejlesztése az önkormányzati hivatalokban

 

Önkormányzati és számvevőszéki ellenőrzési tapasztalattal rendelkező munkatársaink az alábbiakkal állnak az önkormányzatok rendelkezésére:

  • A hivatal szervezeti struktúrájának, feladatellátásának, belső kommunikációjának áttekintése, javaslatok kidolgozása a hatékonyság növelése érdekében.
  • A hivatal hatékony és jogszerű működéséhez szükséges szabályzatok, utasítások áttekintése, javaslatok kidolgozása azok megalkotására, aktualizálására, közreműködés a hiányzó szabályzatok elkészítésében:
    • SZMSZ
    • Etikai kódex
    • Integrált iratkezelési szabályzat
    • Közérdekű adatok nyilvánosságának rendje
    • Közszolgálati adatvédelmi szabályzat
    • Közszolgálati szabályzat
    • Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat
    • Informatikai biztonsági szabályzat
    • Belső kontrollrendszer szabályzat
    • Integrált kockázatkezelési szabályzat
    • Szervezeti integritást sértő események kezelésének eljárásrendje
    • Beszerzési szabályzat
    • Közbeszerzési szabályzat
    • Bizonylati rend
    • Gazdálkodási szabályzat
    • Gépjármű-használati szabályzat
    • Kiküldetési szabályzat
    • Önkormányzati támogatások szabályzata
    • Pénzügyi-gazdasági ügyrend
    • Reprezentációs szabályzat
    • Selejtezési szabályzat
    • Számviteli politika
    • Számlarend
    • Eszközök és források értékelési szabályzata
    • Leltározási szabályzat
    • Önköltségszámítási szabályzat
    • Pénzkezelési szabályzat
    • Telefonhasználat rendje
  • Az apparátus felkészítése számvevőszéki és más célvizsgálatokra, a várható (és általunk már ismert) ellenőrzési szempontok szerinti feladatellátás megszervezése, a hiányzó dokumentumok elkészítése, a már lezárult ellenőrzések tapasztalatainak ismertetése.